Search This Blog

Wednesday, February 16, 2011

" IBU Permata Segalanya "

Ibu

Aku lahir tanpa apa-apa,
Engkaulah yang mengajariku segalanya,
Membesarkanku dengan segala upaya,
Berharap aku kan jadi orang yang berguna..

Ketika aku menangis dalam takut,
Engkaulah yang menenangkanku..
Dan ketika aku jatuh sakit,
Engkaulah yang selalu berada di sampingku..

Engkau menegurku ketika aku salah,
Engkau mengingatkanku ketika aku lupa,
Engkau menghiburku ketika aku sedih,
Engkaulah yang menyembuhkanku ketika aku terluka..

Kini aku telah dewasa,
Berusaha mengejar dan meraih cita-cita,
Berharap kan menjadi orang yang berguna,
Demi mewujudkan harapan dan impian keluarga..

Terima kasih ibu,
Engkaulah segalanya bagiku,
Tanpamu kini aku bukanlah apa-apa,
Kasihmu padaku tak kan terbalas sepanjang masa...

.. 
Hampir 2 minggu keadaan Demam mak bertambah baik ...
Anak mana tidak risau bila Ibu yang disayang berada dalam keadaan tidak sihat.. 
Ketika di Kampung .
Saturday Petang .. Masa di kampung cuti raya china ... 
Aku macam biasa buatlah kerja luar rumah .. sapu halaman ... bagi makan ikan .... siram bunga .. tebang pokok (sundal malam) pokok yang wangi ketika malam .... 
 ........................ AFTER MAGHRIB .......................  .
 Lepas solat jer.. badan aku mule seram sejuk dan terus demam dalam sekejap2 ... Ni yang tak suke ni .... 
So lepas makan semua .. mak aku bagi ubat ... Than tengah malam badan emak pulak macam demam ... 
Aku memang dah rebah gile dah .... esok nye badan mak lagi panas.. terbaring jer sepanjang hari ... aku redah jer walaupun badan tak sihat .... drive and pergi clinik ... badan ni menyucuk2 .. kepal pusing .. dalam fikiran terbayang " ni sure KETEGURAN dari punca aku dan mak tebang pokok tempat penunggu tu lepak" 
Start dari makan ubat .. pas berpeluh .. badan aku demam balik .... Tapi aku malas nak layan walau penat .. aku buat jugak keje rumah ..  mak biar rehat... 
Pas magrib Ahad malam isnin tu jiran aku bawak mak dan aku jumpe dukun kampung .. mana lah tau mintak2 air penawar ni ok sikit ....Esok nye demam aku dah kebah ... But my mum still cam tu ... 
Aku paksa mak pergi Klinik .... "esok kerja pulak .. nak balik kl cam ner ni ? keadaan mak tak sihat cam ni .... ? risau lah nak tinggalkan kat kampung sorang2 " capai Hp terus sms KPP aku .... " Puan saya nak tambah cuti saya satu hari lagi emak saya tak sihat saya masih dikampung ni " KPP reply OK ... 

SMS abang dan kakak mereka suruh bawak mak balik kl ............. 
Mak lagi teruk sebab muntah2 .. kepala pusing ... adussss risau lah lah pulak ... 

Bawak balik kl .. biar ada dekat dengan kami ..... kalau kat kg sorang2 bahaya ... 
2 ke 3 hari dan mak still lemah2 ... Aku bawak ke Hospital ambik darah .relsult darah ok.. doktor suruh mak admited .. tak nak pulak die ... 
hari demi hari .makan ubat ... aku cube Air Syifa sapu kat badan dan minum 21 titik air tu .beserta dengan selawat dan niat.. mudahan kembalikan tenaga mak ... Alhamdulillah badan die dah ringan2 sikit .... 
 Bila ada kat office ..kepala kat rumah jer.. aper lah mak buat ni .. makan ke tak ker ... urmmmmmmmm 
Now dah hampir seminggu .... badan mak dah beransur sihat..... Alhamdullilah .... Aku tak nak mak sakit aper2..... doa dan harapan " Ya Allah kau cekalkan hati hamba mu ini .. dan tamankan sifat tanggunjawab aku sebagai seoranga anak ..... " 

Mak adik sayang Mak ... 




No comments:

Post a Comment