Search This Blog

Wednesday, February 16, 2011

" Rasa Down Dalam Diri "

Tiap2 malam b4 tido .. sure perkara yang paling takut bile TERfikir "what happen in my future " .. kalau badan dah penat .. otak dah celaru .. Kiri dan kanan tak selesa .....

Aku kene Fikir kate2 from SOME1
  • Nasihat .. pengajaran ..memang dah lama nasihat ni .. but aku still ingat"

    dari P***... utk danny ... 05.06.2007 jam 1159 tengahari . "Seorang sahabat adalah insan yang dapat mendengarkan lagu di dalam hatimu dan akan menyanyikan kembali tatkala kau lupa akan bait-baitnya.Rasa hormat tidak selalu membawa kepada persahabatan tetapi jangan pernah menyesal untuk bertemu dengan orang lain. Menyesallah jika orang itu menyesal bertemu dengan kamu. Bertemanlah dengan orang yang suka membela kebenaran. Dialah hiasan di kala kamu senang dan perisai di waktu kamu susah. Namun kamu tidak akan pernah memiliki seorang teman,jika kamu mengharapkan seseorang tanpa kesalahan. Kerana semua manusia itu baik kalau kamu mampu melihat kebaikannya dan menyenangkan kalau kamu mampu melihat keunikannya. Tetapi..semua manusia itu akan buruk dan membosankan kalau kamu tidak bisa melihat kedua-duanya sekali."

    "Jika kamu memancing ikan, setelah ikan itu terlekat di mata kail, hendaklah kamu mengambil ikan itu.Janganlah sesekali kamu lepaskan ia semula ke dalam air begitu saja.Kerana ia akan sakit oleh kerana bisanya ketajaman mata kailmu dan mungkin ia akan menderita selagi ia masih hidup.Begitulah juga setelah kamu memberi banyak pengharapan kepada seseorang. Setelah ia mulai menyayangimu hendaklah kamu menjaga hatinya.Janganlah sesekali kamu meninggalkannya begitu saja kerana dia akan terluka oleh kenangan bersamamu dan mungkin tidak dapat melupakan segalanya selagi dia mengingatmu.."


     

No comments:

Post a Comment